Kundetræning kan reducere behovet for support og forbedre fastholdelsen af kunder.
Når det kommer til Learning Management, er det mest adresserede publikum en organisationens interne medarbejdere. Der er dog fordele ved at udvide dine læringsprogrammer til ikke-ansatte, dvs. den udvidede virksomhed.
Et af de publikum, for hvem træning giver et massivt afkast, er dine kunder. Kundetræning kan hjælpe med at drive positive forretningsmæssige resultater, og er en fremragende måde at fremme kundeloyalitet på.
Kundeloyalitet er løbende blevet fremhævet som et fokusområde for virksomheder. Nu er det vigtigere end nogensinde, efter Gen X er blevet overgået som den største generation i arbejdsstyrken. Og Millennials har vist sig at være en brand-loyal generation. For eksempel har 28% af Millennials deltaget i en boykot. Tilsvarende viser en undersøgelse af American Express, at 62% af Millennials plejer købe et foretrukket mærke. Selvom disse statistikker peger på forbrugeradfærd, har forbrugertendenser ofte tendens til at påvirke B2B-køberadfærd. Hvilket også peger på et voksende behov for at fremme kundeloyalitet i B2B.
Udvikling eller endda uddannelse af kunder er en fordel for virksomheden. Et LMS system tilbyder muligheden for at bryde grænserne mellem den interne vidensbase og de eksterne interessenter. Et traditionelt LMS system har, hvad du skal bruge for at gennemføre et effektivt kundetræningsprogram.